18.07.2014 г.

Писмо до дядо Неофит

Преди три дни една мисъл така ме грабна на крилете си, че захвърлих домашните работи и седнах да я оформя в писмо, което на следващия ден пуснах в пощата с получател - Негово Светейшество Патриарх Неофит - дядо Неофит.
Идеята не се роди в мен, но сърцето ми я прие така сякаш съм част от нея. Подготвих и второ, в случай, че това не пристигне. Ще има и още, ако са рекли отгоре :)
Споделям го и тук - ако той не го прочете, може друг да го прочете, знае ли човек :)

ДО
НЕГОВО СВЕТЕЙШЕСТВО БЪЛГАРСКИЯ ПАТРИАРХ И СОФИЙСКИ МИТРОПОЛИТ НЕОФИТ

МОЛБА
ВАШЕ СВЕТЕЙШЕСТВО,
С настоящето писмо бих искала да Ви призова към размисъл върху възможността за свикване на общонародна молитва за благото на България.

Казвам се Деница Соколова, родена в София, на 29 години съм, завършила съм висше образование, работя в рекламна агенция, имам приятели, с две думи – средностатистически човек. Но най-много имам вяра в България и, за това съм тук! Обичам страната си, обичам народа си!

Скърбя за всички сътресения, които търпим ние българите. Мъка ми е, че основните опори спомагащи за възхода ни са страшно разклатени - вяра, ценности, държавни дела – тресат се, а под трясъка им народа се топи! Топи се!
Но силно вярвам, Светейши владико, че с Вашето встъпване, ще настане време на промени. Моля се, с Вас и чрез Вас, да дойде облагородяващата, пречистваща промяна за духа на България.

Моля, помислете над това да бъде свикана всенародна молитва в определен ден и час. Всички християнски църкви във всеки град и село да призоват хората си, да излязат и заедно да се помолим за благото на страната ни! Да забият камбаните в една и съща минута. Помните ли, когато всички се помолихме за живота на сестрите и докторите в Либия? След колективната молитва настъпи голям обрат – прибраха се у дома, живи и здрави! Това беше знак с Висше за това, колко могъща може да бъде колективната молитва дадена от сърце.
От Вас зависи това да се случи, а от нас да проявим свободната си воля и да Ви последваме. Сега вие сте нашият Духовен водач, едно нелеко и много отговорно призвание. Поведете ни!

С дълбок поклон,
Деница

P.S.: С Божията воля, надявам се писмото да стигне до Вас.
Амин!